niedziela, 24 marca 2013

Tarta na cieście francuskim z łososiem i porem

Kolejny raz inspiracja naszła mnie w mojej ulubionej knajpce, z tym, że tym razem nie wpadło mi w dłonie żadne pisemko. Tym razem zachwyciło się moje podniebienie. Zdecydowanie nadszedł czas na tartę z łososiem!
 

Będziemy potrzebować:
Ciasto francuskie
2 jajka
200ml śmietany 30% 
50g sera żółtego tartego
1pora
125g świerzego łososia
2 łyżki posiekanego szczypiorku
Oliwę do smażenia 

Z ciasta francuskiego wycinamy kwadrat i wykładamy nim formę. Uważam, że takie sterczące rogi są urocze, dlatego ich nie obcinam. Resztki ciasta kroimy w paski, na koniec położymy je na wierzchu tarty, ale nie jest to konieczne. Ja się decyduję na taką opcję, bo inaczej musiałabym piec brzydkie ciasteczka : )
 
Białą część pora kroimy  w półksiężyce, łososia w większą kostkę. Pod czas duszenia łosoś i tak nam się rozpadnie na mniejsze kawałki.  Por, łosoś i szczypiorek z odrobiną oliwy dusimy do momentu aż ryba się ugotuje. Odstawiamy do wystygnięcia a w tym czasie możemy przygotowywać mieszankę, w której zapieczemy pora i łososia.  

Jajka rozbijamy trzepaczką ,  mieszamy ze śmietaną i serem  żółtym, a następnie łączymy z warzywami i rybą. Całość przelewamy do wyłożonej formy i przykrywam paskami ciasta.  Forma ląduje na około 20min do piekarnika rozgrzanego do 180°. Poznacie po kolorze ciasta, czy tarat jest już gotowa.

Tartę można podawać na ciepło lub zimno, niezależnie od temperatury smakuje pysznie! :)


2 komentarze:

  1. mmm... ostatnio mam ochotę na rybkę, spróbuję robić coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;) jestes najlepsza w Twoim wykonaniu wyglada niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń